Over deze training (2 x 2 dagen)
Verkopen of laten kopen?
Omschrijving:
Als je de concurrentie de wind uit de zeilen wilt nemen, heb je inzicht nodig in wie je tegenover je hebt. Daarop ligt dan ook de nadruk in de training Commerciële Vaardigheden. De is de nieuwe standaard op het gebied van commerciële vaardigheidstraining.
In deze 2 x 2-daagse training is de behandeling van de theorie tijdens de trainingssessies niet leidend maar ondersteunend. Het grootste deel van de beschikbare trainingstijd wordt besteed aan rollenspellen en praktijkoefeningen, waar de deelnemers het meeste van leren.
De doorlooptijd van gemiddeld 6 tot 8 weken tussen de eerste en de tweede sessie maakt deze training zeer geschikt voor terugkoppeling van tussentijdse praktijkervaringen. Het rendement van de training neemt hierdoor aanzienlijk toe.
In de training Commerciële Vaardigheden leer je structuur aan te brengen in verkoopgesprekken. Je leert hoe je bezwaren kunt overwinnen en commerciële slagkracht kunt vergroten door het verkrijgen van relevante informatie. Uiteindelijk ben je beter in staat de klant met de juiste argumenten te overtuigen. Het resultaat: de klant laten kopen i.p.v. zelf te verkopen!
De training Commerciële Vaardigheden is gebaseerd op de meest recente inzichten op het gebied commerciële communicatie en vergt vier intensieve dagen (2 sessies van 2 dagen) waarin ingesleten gedragspatronen, waar nodig, worden vervangen door beter renderende vaardigheden.
Aantal deelnemers
Om zeker te zijn dat het talent van elke deelnemer optimaal wordt benut, is er een minimum van vier en een maximum van acht deelnemers per training. Deelnemers ontvangen 14 dagen voor aanvang van de eerste training een persoonlijke uitnodiging.
Tarief
Tarief open training per persoon per dag: € 540,- exclusief btw en inclusief bureauvoorbereidingen, hand-out, deelnemersmaterialen, gebruik van audio- en videoapparatuur en trainingsfilms, zaalhuur, lunches, koffie, thee en frisdranken tijdens de training.
Voor aanvullende informatie en inschrijving:
Aankomende data:
Sessie I: 14-15 februari 2024
Sessie II: 17-18 april 2024Sessie I: 13-14 maart 2024
Sessie II: 15-16 mei 2024Sessie I: 24-25 april 2024
Sessie II: 26-27 juni 2024Sessie I: 9-10 juli 2024
Sessie II: 3-4 september 2024Sessie I: 8-9 oktober 2024
Sessie II: 10-11 december 2024
Commercieel Groeien
Parkstraat 54
5671 GH Nuenen
tel. 088-088 4926
E-mail: contact@commercieelgroeien.nl
Internet: www.commercieelgroeien.nl
De volgende onderwerpen komen o.a. aan de orde:
Welke factoren kunnen een juiste communicatie in de weg staan en hoe gaan we hier mee om? Hiermee zijn de deelnemers straks in staat doelmatiger met hun tijd én de tijd van klanten en prospects om te gaan.
Professioneel het gesprek openen en het initiatief behouden. De deelnemers zijn in staat een creatieve, professionele gespreksopening te creëren om de klant/relatie geïnteresseerd te (houden) maken en direct het initiatief in het gesprek te verkrijgen.
Klanten en prospects krijgen hierdoor een beeld van uw medewerkers en daarmee van uw organisatie als een professional in de markt.
Aansluiting vinden en vertrouwen opbouwen
Achtergronden van het menselijke doen en laten. Factoren beheersen als vertrouwen opbouwen, hanteren van gespreksevenwicht, continuïteit in de relatie brengen. Herkennen van het type mens en op de juiste manier benaderen.
Het is tenslotte het persoonlijk contact en de aard van de relatie die de doorslag geven bij het verkrijgen van een opdracht.
Actief luisteren. De gestructureerde opbouw van een gesprek. Het juiste gebruik van de verschillende vraagtechnieken.
Het maken van afspraken is inmiddels verheven tot een ware kunst. ‘Hoe kan ik me onderscheiden van alle andere aanbieders?’, ‘Hoe voorkom ik dat ik stapels documentatie moet toesturen en uiteindelijk toch niet binnen kom?’ en ‘Hoe máák ik een afspraak?’. Deze en nog andere vragen worden behandeld tijdens deze sessie. Hierbij worden tips en handvatten geboden, afgestemd op de dagelijkse praktijk situatie van de deelnemers. Al na de eerste sessie zullen de deelnemers hiermee in staat zijn op een geheel nieuwe en creatieve wijze hun klanten en prospects effectiever te benaderen en vaker successen boeken.
Behoefte- en probleemanalyse doorvoeren met behulp van vraag- en interviewtechnieken, verkrijgen van ‘diepte en aansluiting’ in een gesprek. Helicopterview hanteren. Door de klant als partner in plaats als verkoper gezien worden. Op deze manier wordt een juiste basis gecreëerd om zaken te kunnen (blijven) doen.
Bezwaren, verwijten en beweringen
Het op de juiste manier reageren op bezwaren, verwijten en beweringen. Voorkomen van dominantie in het gesprek. Telefonische klachtenafhandeling.
(Contact)weerstanden verkleinen/voorkomen, zowel aan tafel als per telefoon.
Met deze technieken kunnen de deelnemers daadkrachtig bezwaren weerleggen en snel, met behoud van de juiste sfeer, tot de kern van de zaak doordringen.
Argumentatie en instemming verkrijgen: gebaseerd op reeds vastgestelde feiten leren argumenteren met behulp van diverse overtuigingstechnieken. Toekomstgericht denken. Zodanig de voordelen van uw organisatie, de diensten en producten presenteren en formuleren, dat de klant graag ‘ja’ zegt.
Herkennen van koopsignalen en voorkomen van ‘overselling’, op het juiste moment overgaan tot de juiste afsluittechniek.
Afsluittechnieken, welke techniek dient wanneer te worden toegepast, het afsluiten van een verkoop gesprek, het doorvoeren en hanteren van een actieplan.
Hoe af te sluiten zonder korting weg te geven
De trainingsmethodiek
De trainingen van Commercieel Groeien zijn erg interactief. Theorie is ondersteunend en niet leidend. In interactieve sessies en video rollenspelen ontdekt u zelf dat een andere werkwijze in gesprekken met uw klanten en prospects tot betere resultaten leidt. Wij houden u een spiegel voor en oefenen intensief. U leert ook veel van uw collega deelnemers. De rollenspelen zijn toegesneden op uw eigen situatie.
Het resultaat van deze werkwijze is dat u met veel nieuwe ideeën en een andere aanpak direct na de training in uw bedrijf aan de slag kunt en…. succesvoller zult zijn!
Er wordt gewerkt met een groepsgrootte van minimaal vier en maximaal acht deelnemers waardoor een intensieve en individuele aanpak mogelijk is.
Data
Kosten € 540 p.p excl. BTW
Maximaal 8
9:00 – 17:00 uur
Pulman Cocagne Eindhoven
Schrijf je in en start met de cursus
Vragen? Bel of mail ons.
+31(0)88-0884910
Info@commercieelgroeien.com
Kosten € 540 p.p excl. BTW
Maximaal 8
9:00 – 17:00 uur
Pulman Cocagne Eindhoven
Beschikbare trainingen
Zit je nog met vragen?
In de verkooptrainingen leer je alles over de verschillende fases van verkoop. Hierbij word je stap voor stap verder geholpen op het gebied van klantgerichte verkoop. Dat begint bij de eerste indruk, het eerste telefoongesprek of mailcontact en dit gaat door tot de offerte en de opdrachtbevestiging.