Blog:

Verandermanagement: Pas jij je continu aan verandering aan?

Wat is het eerste woord dat in je op komt als je aan verandermanagement denkt……? 

Iedereen die deze blog leest heeft waarschijnlijk een ander woord in gedachten. Dat is maar goed ook want verandermanagement hoeft ook niet gespecificeerd te worden met één woord. Verandermanagement gaat om aanpassen op de situatie. Het kan zomaar zijn dat het probleem van vandaag morgen weer heel anders is; de situatie is veranderd en dus moet jij ook je aanpak veranderen. Het is dus belangrijk dat je continu blijft veranderen omdat alles en iedereen om je heen dit ook doet.

Elke dag verander jij een beetje en misschien denk je zelf wel dat vandaag bijna hetzelfde was als gisteren, maar elke dag leer je weer. Je hebt bijvoorbeeld nieuwe relaties ontmoet en met deze relaties een gesprek gevoerd. Deze gesprekken alleen al veranderen jou een beetje. Misschien ben jij je hier niet bewust van, maar we gaan even terug in de tijd.

Spring snel naar:

Probeer nu commercieel Groeien

1. Terug in de tijd

Je hebt je allereerste werkdag bij een bedrijf en bent gedreven en gemotiveerd om bij je nieuwe baan het maximale eruit te halen. De eerste opdracht is om een gesprek aan te gaan met een nieuwe potentiële klant. Hoe voelde jij je? Waarschijnlijk was je zelfverzekerd en misschien toch ook wel een beetje zenuwachtig…

Je wilt de eerste opdracht graag goed uitvoeren om te laten zien wat je kan. Of het nu gaat om een nieuwe klant ontmoeten of achter de computer bezig zijn met een project. Het is menselijk dat je een natuurlijke spanning voelt en dat je goed voor de dag wilt komen. Waarschijnlijk heb je de eerste weken als erg leerzaam ervaren.

Een jaar later ga je wederom nieuwe potentiële klanten ontmoeten en door de ruime ervaring die je het afgelopen jaar hebt opgedaan is de spanning weg en weet je wat je moet doen. Je hebt het afgelopen jaar (onbewust) veel geleerd, en je ziet het ontmoeten van nieuwe klanten niet meer als spannend en leerzaam, maar als part of the job. Je staat er minder bij stil dat je aan het leren bent dan in het begin. Je bent nu onbewust bekwaam geworden in wat je doet. Het is dan ook erg belangrijk dat je er bewust van bent dat je elke dag verandert.

2. Alles en iedereen verandert

Zoals je hierboven hebt gelezen verander je elke dag een beetje, ook al ben je je hier niet altijd van bewust. Als je kijkt naar het contrast van je eerste werkweek ten opzichte van afgelopen jaar zie je wel degelijk een grote verandering. Nu je door hebt dat je elke dag iets verandert, is het belangrijk om je te realiseren dat bedrijven en mensen om je heen ook veranderen.

Als je dagelijks bedrijven bezoekt zal je meegroeien in de verandering, maar als je een jaar lang geen bedrijf hebt bezocht en je gaat ineens weer op bezoek dan is het belangrijk je te realiseren dat er van alles veranderd kan zijn. Op deze eventuele veranderingen moet je in kunnen spelen, je moet jezelf aan kunnen passen aan deze nieuwe situatie. Als je dit niet doet zal je geen vooruitgang boeken.

3. Business Improvement

Wil jij verandermanagement direct toepassen, maar weet je niet hoe? Of weet jij juist niet of verandermanagement wel geschikt is voor jou?

Wij helpen je graag op weg met jouw business improvement.

Zit je nog met vragen?

In de verkooptrainingen leer je alles over de verschillende fases van verkoop. Hierbij word je stap voor stap verder geholpen op het gebied van klantgerichte verkoop. Dat begint bij de eerste indruk, het eerste telefoongesprek of mailcontact en dit gaat door tot de offerte en de opdrachtbevestiging.

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten