Blog:

Train je salesmedewerkers met Performance Driven Learning

Binnen elk bedrijf is persoonlijke ontwikkeling belangrijk. Medewerkers willen zichzelf blijven ontwikkelen. Ze willen hun kwaliteiten verbeteren en groeien. Ook werkgevers willen dat werknemers hun kwaliteiten verder ontwikkelen en investeren daarom in trainingen. Een relatief nieuwe manier van leren is ‘Performance Driven Learning’. In deze blog vertel ik wat dat inhoudt én waarom dit een zeer effectieve trainingsvorm is.

Spring snel naar:

Probeer nu commercieel Groeien

1. Korte aandachtsboog

Een trainingsdag hakt er vaak in bij salesmedewerkers. Ze zijn niet meer gewend om lange dagen actief op te letten. De theorie is interessant, echter die kennis zakt best snel weg. Mensen hebben over het algemeen een korte aandachtsboog en vooral na een eerste trainingsdag zijn ze erg vermoeid.

Indien je salesvaardigheden wilt verbeteren, zal je dit regelmatig moeten oefenen. Een deel van wat men leert, zakt na een tijdje weer weg. Dus als je langdurig wilt veranderen kost dit extra tijd en inspanning; je moet de vaardigheden en kennis dus regelmatig oefenen. En voor werkgevers is het niet altijd even duidelijk wat het rendement van een salestraining nou daadwerkelijk is.

Probeer nu commercieel Groeien

2. Dé nieuwe trainingsvorm: Performance Driven Learning

Hoe zorg je er nu voor dat salesmedewerkers op een meetbare en efficiënte manier aan hun ontwikkeling werken? Dit kun je doen door het aanbieden van Performance Driven Learning. Dit houdt in dat je op basis van bepaalde KPI’s trainingsstof aanbiedt. Deze KPI’s worden gemeten en bijgehouden in een app. Via deze app blijven salesmedewerkers dagelijks oefenen met wat ze in de training geleerd hebben. Ze krijgen elke werkdag tips en tricks (‘salessnacks’) aangeboden en zo blijven ze onbewust dagelijks oefenen en zichzelf verbeteren. Op deze manier blijft de informatie bij je salesmedewerkers beter hangen, omdat ze er iedere dag mee geconfronteerd worden. Ook de werkgever en de trainer kunnen in de app inloggen, zodat zij de voortgang kunnen monitoren en tijdig kunnen bijsturen in bijvoorbeeld trainingsonderwerpen en -interval.

3. Oefen je vaardigheden met een interactief simulatiegesprek

De werknemers worden in de app met opdrachten uitgedaagd. Ze moeten buiten hun comfortzone treden. Want alleen door dít te doen, kun je veranderen en jezelf ontwikkelen. In de app zitten verschillende interactieve simulatiegesprekken. Met deze gesprekken kunnen deelnemers op een interactieve manier oefenen met het verbeteren van hun salesvaardigheden. Een training wordt zo heel persoonlijk en salesmedewerkers kunnen zo sneller flinke stappen maken in hun leerproces. Werkgevers kunnen ook deze vooruitgang in de app volgen.

Probeer nu commercieel Groeien

4. Conclusie

Omdat je dagelijks aan een gedragsverandering werkt, is het veel gemakkelijker dit te realiseren. Op deze manier maak je een snellere groei door en is trainen van je medewerkers nóg effectiever. Wil jij meer weten over deze nieuwe trainingsvorm? Bekijk dan meer informatie over Boost Your Sales.

Zit je nog met vragen?

In de verkooptrainingen leer je alles over de verschillende fases van verkoop. Hierbij word je stap voor stap verder geholpen op het gebied van klantgerichte verkoop. Dat begint bij de eerste indruk, het eerste telefoongesprek of mailcontact en dit gaat door tot de offerte en de opdrachtbevestiging.

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten