Blog:

Je hoeft niet ziek te zijn om beter te willen worden

We leven in een wereld waarin verandering steeds sneller gaat. Ik las vorig jaar al dat we toen in één maand sneller veranderden dan in heel 1990. Stilstaan is achteruitgaan, en dat ging nog nooit zo hard als nu. En waar veel mensen zeggen dat Covid-19 ervoor gezorgd heeft dat de wereld een paar maanden heeft stilgestaan, denk ik dat het tegenovergestelde waar is. Er is nog veel meer veranderd in korte tijd dan ooit tevoren! Darwin zei al: “het zijn niet de sterkste soorten die overleven en ook niet de meest intelligente.

Spring snel naar:

1. Het is het soort dat het beste reageert op veranderingen.

Als commercieel trainer moedig ik ondernemers altijd van harte aan om vanuit missie en visie een (commerciële) strategie te ontwikkelen. Visie is dan de manier waarop je tegen de voor jouw relevante omgeving aankijkt. Jouw kijk op trends en ontwikkelingen in de markt en de wereld. Als je nu met dezelfde strategie werkt die je in december/ januari hebt opgesteld, loop je een grote kans dat je allerlei planken misslaat. De voor jouw relevante omgeving is waarschijnlijk enorm veranderd! Of dat een positieve of negatieve uitwerking heeft gehad op jouw business is per branche erg verschillend. Maar voor iedereen is de wereld veranderd.

Probeer nu commercieel Groeien

2. Hoogste tijd dus om jezelf opnieuw uit te gaan vinden.

Hoe wordt jouw bedrijf nu de beste versie van zichzelf in deze nieuwe situatie? Het is verstandig om te starten met een scan of een nulmeting. Als je gezondheidsklachten hebt, ga je naar de huisarts. Die doet ook een soort scan, stelt veel vragen, doet eventueel aanvullend onderzoek en stelt een diagnose. Van daaruit volgt een behandelplan. Voor jouw onderneming kun je hetzelfde laten doen. Ga eens naar de commerciële huisarts, laat je eens doorlichten, ontwikkel een nieuwe visie en bepaal je strategie voor de korte en middellange termijn.

Zit je nog met vragen?

In de verkooptrainingen leer je alles over de verschillende fases van verkoop. Hierbij word je stap voor stap verder geholpen op het gebied van klantgerichte verkoop. Dat begint bij de eerste indruk, het eerste telefoongesprek of mailcontact en dit gaat door tot de offerte en de opdrachtbevestiging.

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten