Blog:
5 Tips over hoe je om kunt gaan met een openstaande factuur.
Herken je het onderwerp van deze blog: ‘Openstaande factuur’? Je hebt er ongetwijfeld weleens mee te maken. Uit onderzoek van Graydon* blijkt: grote bedrijven betalen MKB steeds later, ondanks de nieuwe wet die sinds 2017 van kracht is. Dat houdt in dat jij (of een van je medewerkers) naast dagelijkse activiteiten mogelijk teveel tijd moet besteden aan uitstaande vorderingen. Een praktisch en daadkrachtig debiteurenbeheer zorgt ervoor dat je klant op tijd betaalt en bovendien een tevreden klant blijft. Je verbetert daarmee de liquiditeit van je bedrijf en bespaart onnodige rentekosten. Hieronder vijf praktische tips voor een effectiever debiteurenbeheer.
Spring snel naar:
1. Bereid je goed voor
2. Spreek met de juiste persoon
3. Zorg dat je het eens bent met elkaar
4. Pareer weerstand en smoezen
5. Leg gemaakte afspraken vast
Zit je nog met vragen?
In de verkooptrainingen leer je alles over de verschillende fases van verkoop. Hierbij word je stap voor stap verder geholpen op het gebied van klantgerichte verkoop. Dat begint bij de eerste indruk, het eerste telefoongesprek of mailcontact en dit gaat door tot de offerte en de opdrachtbevestiging.